Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza nabór dla uczestników projektu Profilaktyka i rehabilitacja osób z dysfunkcjami narządu ruchu w Szpitalu Powiatowym im dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
1. Warunki udziału w projekcie
1.1. Projekt jest adresowany do osób spełniających łącznie następujące kryteria:
a) zamieszkiwanie na terenie powiatu tatrzańskiego lub nowotarskiego,
b) posiadanie statusu osoby pracującej lub statusu osoby bezrobotnej zarejestrowanej (potwierdzone stosownymi dokumentami),
c) zdiagnozowana uprzednio dysfunkcja narządu ruchu będącą skutkiem:
– wrodzonych zniekształceń narządu ruchu (Q65 – Q79 według klasyfikacji ICD-10);
– choroby zwyrodnieniowej stawów, w szczególności choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, stawu biodrowego, stawu kolanowego, stawu ramiennego (M47, M00 – M25);
– choroby układowej tkanki łącznej (M32 – M35);
– urazu, w tym złamań i amputacji (S40 – S99, T91 – T95, Z89).
d) niekorzystanie w ciągu ostatnich 6 miesięcy z tych samych zabiegów i zleconych z powodu tego samego rozpoznania z innych środków publicznych, w tym NFZ. Ponadto uczestnicy muszą spełniać poniższe warunki: Stan zdrowia umożliwiający podjęcie rehabilitacji w trybie ambulatoryjnym. − Wyrażenie pisemnej zgody na udział w projekcie.
2. Zakres udzielanych świadczeń w ramach projektu
W ramach projektu przewiduje się realizację bezpłatnych świadczeń w postaci porad rehabilitacyjnych, rehabilitacji, programu edukacyjnego, dofinansowania kosztów dojazdu na rehabilitację oraz kosztów zapewnienia opieki osobom zależnym od uczestnika projektu w czasie realizacji programu rehabilitacji lub programu edukacyjnego.
3. Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych
Dokumenty rekrutacyjne należy składać w terminie od 23 października 2025 roku do 24 listopada 2025 roku:
– w wersji papierowej: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem Dział Rehabilitacji, ul. Kamieniec 10, 34-500 Zakopane
– w wersji elektronicznej na adres mailowy: rehabilitacja@szpital-zakopane.pl
– drogą pocztową na adres (z dopiskiem „Rekrutacja – rehabilitacja UE”): Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem Dział Fizjoterapii, ul. Kamieniec 10, 34-500 Zakopane
Terminem złożenia dokumentów jest data ich wpływu do siedziby Beneficjenta bądź na adres mailowy
4. Wykaz wymaganych dokumentów w toku rekrutacji:
a) Formularz zgłoszeniowy,
b) Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące niekorzystania ze świadczeń finansowanych z innych źródeł,
c) Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych – RODO,
d) Dokumentacja medyczna nie starsza niż rok (12 miesięcy) potwierdzająca zdiagnozowaną uprzednio dysfunkcję narządu ruchu będącą skutkiem:
– wrodzonych zniekształceń narządu ruchu (Q65 – Q79 według klasyfikacji ICD-10);
– choroby zwyrodnieniowej stawów, w szczególności choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, stawu biodrowego, stawu kolanowego, stawu ramiennego (M47, M00 – M25);
– choroby układowej tkanki łącznej (M32 – M35);
– urazu, w tym złamań i amputacji (S40 – S99, T91 – T95, Z89). w tym:
– wyniki badań obrazowych (Rtg, TK, MR, USG) i neurofizjologicznych (EMG);
– odpisy dokumentacji leczenia ambulatoryjnego;
– karty informacyjne leczenia szpitalnego;
– zaświadczenia lekarskie potwierdzające jednostkę chorobową dotyczącą układu ruchu
e) Dokumentacja potwierdzająca zamieszkiwanie na terenie powiatu tatrzańskiego lub nowotarskiego, dokumentami do weryfikacji powinny być: dane dotyczące adresu zamieszkania potwierdzone na przedkładanych dokumentach (dokumentacja medyczna, zaświadczenie od pracodawcy lub z Powiatowego Urzędu Pracy), ewentualnie deklaracja PIT za ostatni rok podatkowy (pierwsza strona z adresem zamieszkania wraz z potwierdzeniem założenia) lub wydruk ze strony PUE
f) Dokumentacja potwierdzająca posiadanie statusu osoby pracującej lub osoby bezrobotnej zarejestrowanej (osoby pracujące: zaświadczenie od pracodawcy (osoba zatrudniona), dokument potwierdzający prowadzenie własnej działalności gospodarczej – wpis do CEIDG (osoba samozatrudniona), zaświadczenie z KRUS (osoba pracująca w rolnictwie); osoby bezrobotne zarejestrowane: zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy lub zaświadczenie z ZUS).
Zaświadczenie uznaje się za ważne przez okres 30 dni od dnia jego wydania.
5. Informacja o sposobie powiadamiania o wynikach rekrutacji
W ramach I tury rekrutacyjnej Beneficjent zamierza zrekrutować 20 uczestników projektu. W terminie do dnia 23 października 2025 roku Beneficjent powiadomi kandydatów, którzy w terminie złożyli dokumenty rekrutacyjne o wynikach rekrutacji wskazując przyjęcie, bądź odmowę przyjęcia do projektu, umieszczenie na liście podstawowej/ bądź rezerwowej.
Osoby umieszczone na liście podstawowej uczestników projektu w terminie do dnia 23 października zostaną powiadomione o terminie I porady lekarskiej i fizjoterapeutycznej
O ostatecznym zakwalifikowaniu do projektu Kandydaci dowiedzą się osobiście podczas I porady rehabilitacyjnej gdzie lekarz/fizjoterapeuta sporządzi pisemną dokumentację precyzującą powód przyjęcia lub odmowy przyjęcia danej osoby do projektu oferującego wsparcie w ramach Programu.
Załączniki:
Wzór Formularza zgłoszeniowego.
Oświadczenie Uczestnika – klauzula informacyjna – RODO.



