Profilaktyka i rehabilitacja osób z dysfunkcjami narządu ruchu – ogłoszenie o naborze

Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza nabór dla uczestników projektu Profilaktyka i rehabilitacja osób z dysfunkcjami narządu ruchu w Szpitalu Powiatowym im dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem

1. Warunki udziału w projekcie

1.1. Projekt jest adresowany do osób spełniających łącznie następujące kryteria:

a) zamieszkiwanie na terenie powiatu tatrzańskiego lub nowotarskiego,

b) posiadanie statusu osoby pracującej lub statusu osoby bezrobotnej zarejestrowanej (potwierdzone stosownymi dokumentami),

c) zdiagnozowana uprzednio dysfunkcja narządu ruchu będącą skutkiem:

–  wrodzonych zniekształceń narządu ruchu (Q65 – Q79 według klasyfikacji ICD-10);

–  choroby zwyrodnieniowej stawów, w szczególności choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, stawu biodrowego, stawu kolanowego, stawu ramiennego (M47, M00 – M25);

–  choroby układowej tkanki łącznej (M32 – M35);

–  urazu, w tym złamań i amputacji (S40 – S99, T91 – T95, Z89).

d) niekorzystanie w ciągu ostatnich 6 miesięcy z tych samych zabiegów i zleconych z powodu tego samego rozpoznania z innych środków publicznych, w tym NFZ. Ponadto uczestnicy muszą spełniać poniższe warunki: Stan zdrowia umożliwiający podjęcie rehabilitacji w trybie ambulatoryjnym. − Wyrażenie pisemnej zgody na udział w projekcie.

2. Zakres udzielanych świadczeń w ramach projektu

W ramach projektu przewiduje się realizację bezpłatnych świadczeń w postaci porad rehabilitacyjnych, rehabilitacji, programu edukacyjnego, dofinansowania kosztów dojazdu na rehabilitację oraz kosztów zapewnienia opieki osobom zależnym od uczestnika projektu w czasie realizacji programu rehabilitacji lub programu edukacyjnego.

3. Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych

Dokumenty rekrutacyjne należy składać w terminie  od  23 października 2025 roku do 24 listopada 2025 roku:

– w wersji papierowej: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem Dział Rehabilitacji, ul. Kamieniec 10, 34-500 Zakopane

– w wersji elektronicznej na adres mailowy: rehabilitacja@szpital-zakopane.pl

– drogą pocztową na adres (z dopiskiem „Rekrutacja – rehabilitacja UE”): Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem Dział Fizjoterapii, ul. Kamieniec 10, 34-500 Zakopane

Terminem złożenia dokumentów jest data ich wpływu do siedziby Beneficjenta bądź na adres mailowy

4. Wykaz wymaganych dokumentów w toku rekrutacji:

a) Formularz zgłoszeniowy,

b) Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące niekorzystania ze świadczeń finansowanych z innych źródeł,

c) Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych – RODO,

d) Dokumentacja medyczna nie starsza niż rok (12 miesięcy) potwierdzająca zdiagnozowaną uprzednio dysfunkcję narządu ruchu będącą skutkiem:

– wrodzonych zniekształceń narządu ruchu (Q65 – Q79 według klasyfikacji ICD-10);

– choroby zwyrodnieniowej stawów, w szczególności choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, stawu biodrowego, stawu kolanowego, stawu ramiennego (M47, M00 – M25);

–  choroby układowej tkanki łącznej (M32 – M35);

– urazu, w tym złamań i amputacji (S40 – S99, T91 – T95, Z89). w tym:

– wyniki badań obrazowych (Rtg, TK, MR, USG) i neurofizjologicznych (EMG);

– odpisy dokumentacji leczenia ambulatoryjnego;

– karty informacyjne leczenia szpitalnego;

– zaświadczenia lekarskie potwierdzające jednostkę chorobową dotyczącą układu ruchu

e) Dokumentacja potwierdzająca zamieszkiwanie na terenie powiatu tatrzańskiego lub nowotarskiego, dokumentami do weryfikacji powinny być: dane dotyczące adresu zamieszkania potwierdzone na przedkładanych dokumentach (dokumentacja medyczna, zaświadczenie od pracodawcy lub z Powiatowego Urzędu Pracy), ewentualnie deklaracja PIT za ostatni rok podatkowy (pierwsza strona z adresem zamieszkania wraz z potwierdzeniem założenia) lub wydruk ze strony PUE

f) Dokumentacja potwierdzająca posiadanie statusu osoby pracującej lub osoby bezrobotnej zarejestrowanej (osoby pracujące: zaświadczenie od pracodawcy (osoba zatrudniona), dokument potwierdzający prowadzenie własnej działalności gospodarczej – wpis do CEIDG (osoba samozatrudniona), zaświadczenie z KRUS (osoba pracująca w rolnictwie); osoby bezrobotne zarejestrowane: zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy lub zaświadczenie z ZUS).

Zaświadczenie uznaje się za ważne przez okres 30 dni od dnia jego wydania.

5. Informacja o sposobie powiadamiania o wynikach rekrutacji

W ramach I tury rekrutacyjnej Beneficjent zamierza zrekrutować 20 uczestników projektu. W terminie do dnia 23 października 2025 roku Beneficjent powiadomi kandydatów, którzy w terminie złożyli dokumenty rekrutacyjne o wynikach rekrutacji wskazując przyjęcie, bądź odmowę przyjęcia do projektu, umieszczenie na liście podstawowej/ bądź rezerwowej.

Osoby umieszczone na liście podstawowej uczestników projektu w terminie do dnia 23 października zostaną powiadomione o terminie I porady lekarskiej i fizjoterapeutycznej

O ostatecznym zakwalifikowaniu do projektu Kandydaci dowiedzą się osobiście podczas I porady rehabilitacyjnej gdzie lekarz/fizjoterapeuta sporządzi pisemną dokumentację precyzującą powód przyjęcia lub odmowy przyjęcia danej osoby do projektu oferującego wsparcie w ramach Programu.

Załączniki:

Regulamin rekrutacji

Wzór Formularza zgłoszeniowego.

Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące niekorzystania ze świadczeń finansowanych z innych źródeł.

Oświadczenie Uczestnika – klauzula informacyjna – RODO.